وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
سرخط خبرها

فوت چند دانش‌آموز در پی ایمن نبودن محیط اطراف مدارس مشهد از ابتدای سال تحصیلی | ایمن‌سازی محیط اطراف مدارس به عهده کیست؟

  • کد خبر: ۱۹۸۶۱۷
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
فوت چند دانش‌آموز در پی ایمن نبودن محیط اطراف مدارس مشهد از ابتدای سال تحصیلی | ایمن‌سازی محیط اطراف مدارس به عهده کیست؟
در حالی که ایمن‌سازی اطراف مدارس متولی ندارند، چند دانش‌آموز دیگر در حادثه‌ای مشابه سال گذشته تصادف کردند.

به گزارش شهرآرانیوز از حادثه دل‌خراش تصادف دانش‌آموزان دبستان ۱۳ آبان در بولوار امامیه مشهد که منجر به جان باختن دو برادر دانش‌آموز شد، هنوز یک سال نگذشته که ظهر دوشنبه گذشته، حادثه‌ای در مقیاس کوچک‌تر برای دانش‌آموزان دبستان شهید خلاقی در یکی از کوچه‌های بولوار شهید محمدزاده (بابارجب) رخ داد. در این حادثه یک راننده زن چند دانش‌آموز را زیر گرفت تا یک بار دیگر مشخص شود، هنوز برخی مدارس مشهد برای ورود و خروج دانش‌آموزان ایمن نیستند.

ماجرای سهیل و سپهر کرابی یکی از چالشی‌ترین پرونده‌های حوادث پارسال بود. حادثه‌ای که یک نوجوان بدون گواهی‌نامه با خودرو پدر دوستش این دانش‌آموزان را هنگام عبور از عرض بولوار امامیه، روی خطوط ویژه عبور عابران پیاده، مقابل مدرسه زیر گرفت و هر دو دانش‌آموز از این حادثه جان سالم به در نبردند.

وعده‌های منجمد

همان‌زمان پلیس و مقام قضایی و حتی مسئولان شهرداری منطقه به محل حادثه رفتند و حتی قول‌هایی برای ایمن‌سازی معابر اطراف مدارس مشهد دادند. یکی از مسئولان شهری نیز قول باز شدن در پشتی دبستان ۱۳ آبان را داد، دری که به فضای سبز باز می‌شود و قوانین شهری آن را بسته است. اما با ورود به سرمای استخوان‌سوز دی‌ماه پارسال، انگار این وعده‌ها نیز یخ زدند، زیرا نه در مدرسه‌ای باز شد و نه ایمنی به سراغ معابر مقابل مدارس رفت.

دبستان در سه‌راه

ماجرای ظهر دوشنبه مقابل دبستان دخترانه شهید خلاقی در کوچه شهید محمدزاده ۶ بعد از ساعت ۱۲:۱۰ ظهر رخ داد، زمانی که زنگ آخر زده شد و با حضور والدین و سرویس‌های دانش‌آموزی، مقابل این دبستان ازدحام زیادی ایجاد شده بود.

به گفته مسئولان این دبستان، محل قرارگرفتن مدرسه مقابل یک سه راه است و به سه بولوار شهید محمدزاده، عبدالمطلب و ابوطالب راه دارد. هیچ یک از این خیابان‌ها ورود ممنوع نیست و حتی یک سرعت‌گیر مقابل مدرسه وجود ندارد، حالا تصور کنید در خیابانی که رفت و آمد خودرو‌ها در آن همیشگی و زیاد است، با تعطیلی مدرسه چه اتفاقی می‌افتد. به قول یکی از پدرانی که فرزندش در این مدرسه درس می‌خواند، هر روز ظهر کوچه‌های اطراف این دبستان قفل می‌شود.

دانش آموزان زیر پراید

او که خود هنگام حادثه ظهر دوشنبه، مقابل مدرسه حضور داشته است، درباره این تصادف به خبرنگار شهرآرا می‌گوید: مثل هر روز برای برگرداندن دخترم به مدرسه رفته بودم که یک خودرو پراید به رانندگی زنی جوان قصد داشت از همان کوچه شلوغ که دانش‌آموزان قد و نیم قد در حال عبور از آن بودند، بگذرد.

به خاطر ازدحام خیابان، بوق زد که همین موضوع موجب خشمگین شدن برخی اولیا شد تا جایی که مردی یک مشت به شیشه سمت راننده زد و زنی نیز درِ سمت شاگرد پراید را باز کرد و با پرخاش از راننده خواستند که از کوچه دیگری عبور کند، اما ناگهان ماشین با شدت به جلو حرکت کرد و دو دانش‌آموز زیر خودرو گرفتار شدند. والدین و دیگران بلافاصله ماشین را حرکت دادند و دختربچه‌ها را بیرون کشیدند. در ادامه نیز در میان اعتراض گسترده والدین، راننده به مدرسه منتقل شد و پلیس برای حل ماجرا وارد عمل شد.

درسی برای مسئولان

بررسی‌های خبرنگار ما نشان داد که خوشبختانه در این حادثه برای دانش‌آموزان اتفاق خاصی نیفتاده است و دانش‌آموزان فقط به‌طور سطحی زخمی شده‌اند. با حضور پلیس مشخص شد که راننده در پی اعتراض شدید والدین پیش از حادثه، ناگهان پدال کلاچ از زیر پایش خارج شده و دست و پایش را گم کرده و در ادامه اشتباهی به جای ترمز، پدال گاز را فشار داده که این حادثه رخ داده است.

این حادثه به خیر گذشت، اما باید پلیس راهور، شهرداری مناطق و دیگر دست‌اندرکاران این حوزه، سلامت دانش‌آموزان را جدی بگیرند و اجازه ندهند حادثه دل‌خراش هجدهم دی ماه پارسال، دوباره در مشهد تکرار شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->